Ксения Пройдисвет

Приглашение на свадьбу

Подготовка публикации: Никита Сунгатов

* * *    

She is making dishes? She is thinking about her love invested in a girl called my dear friend. She is thinking about killing, kissing. She is making water cold. She is getting more dishes from the floor. She is on the sofa at my dear friend`s a g a i n. She is close, wanting to be closer, wanting push and touch, wanting cut and squeeze, flesh and blood and wondering the glory of a serial killer, and the first kill is a cat in a microwave. She is up to go for the cups. Eight of them are dirty in the acid orange and green mud after Fanta and so dreamy Mountain Dew.

Она моет посуду? Она думает о любви, инвестированной в девушку по имени моя дорогая. Она думает об убивании и целовании. Она делает воду холодной. Она берёт ещё тарелок с пола. Она на диване дома у моей дорогой о п я т ь. Она близко, хочет быть ближе, хочет толкать и трогать, хочет резать и жать, плоть и кровь, мечтая о славе серийного убийцы, и первое убийство — кошка в микроволновке. Она приступает к кружкам. Восемь из них в ядовито-оранжевой и зелёной грязи после Фанты и Mountain Dew столь мечтательной.

They are watching movie so strange even stranger than killing my dear. And she is scrutinizing the glass with purple crumbles and taste of vodka. She had no celebration. Sitting on that sofa ashamed for being jealous to the movie and feeling fascinated by what is going on.

And  what  is  going  on?

Они смотрят странный фильм, такой странный, страннее даже, чем убить мою дорогую. И она изучает бокал в фиолетовых крошках и со вкусом водки. Это ей не праздник. Сидеть на том диване, стыдясь того, что ревнует к кино, очарованная тем, что происходит.

И  что  же  происходит?

What can she do so miserable in the word full of glory and beauty? She, smelling and emanating hormones and skin hot and beady with sweat and mostly in fucking pimples. And this girl so into the movie of slow horror and photo of glittering beauty so different — sly and heartful, dark and sunny, rose and blue, severe and serene — not interested in  m e.

Что может сделать она, ущербная, в мире, полном великолепия и красоты? Она, пахнущая и эманирующая гормоны с кожей горячей и в каплях потной и в ебучих прыщах. И эта девушка вся такая кино медленного хоррора и фото сверкающей красоты столь различной — хитрой и простодушной, тёмной и солнечной, розовой и голубой, суровой и безмятежной, — не имеет интереса во  м н е.

My dear doesn`t remember things for long. She does not need to, when things are repeating prettier and faster through the Internet flow. Her brain is so unstoppably confused, that she doesn`t see

                d a n g e r

Моя дорогая не запоминает вещи надолго. Ей не нужно, когда они повторяются приятнее и чаще через интернет-траффик. Её мозг так перегружен, что она не замечает

                о п а с н о с т ь

And then, she runs out of the dishes.

И вот, у неё кончились тарелки.

My dear friend is going to the fields alone. I`m not going with her. She is the foods of the fields, that are free and easy to reach. Lavender honey fields, lungwort fields, Paramount. She hasn`t invited me to go with her. I`m sad. She looks in the hungry face of nature with glee. Everything is a screen, craving to eat and bright 17 inches long with dynamics everywhere. I`m sitting on the sofa lonely and wanting with big eyes and dreams of the hole in my dear`s stomach. Watching her back. Playing a predator. Wanting her breasts` milk.

Моя дорогая собралась в поля одна. Но я не иду с ней. Она — пища полей, бесплатных и доступных. Поля лавандового меда, медуницы поля, Парамаунт. Она не взяла меня с собой. Мне грустно. Она смотрит в голодное лицо природы с радостью. Всё — экран, желающий жрать, и яркие 17 дюймов диагональ с динамиками повсюду. Я сижу на диване одна в ожидании с большими глазами и мечтами о дыре в животе моей дорогой. Смотрю ей в спину (или идиоматическое прикрывая её спину, прим. пер.). Играю хищника. Хочу её грудное молоко.

She is on the sofa at my dear friend`s  a g a i n. If she had a bunker with secret cellar deep. If she had a truck. If she had penis. She would fuck and kill. She is sitting on the sofa with the prettiest vision of them killing a guy. One to bail, one to attack. Creating a hobby to be together building a garage and purchasing a big refrigerator. Promise taking all the fault. Big secrets. It`s challenging.

Она на диване дома у моей дорогой о п я т ь. Если бы у неё был бункер с глубоким секретным подвалом. Если бы у неё была грузовая машина. Если бы у неё был пенис. Она бы ебала и убивала. Она сидит на диване с прелестнейшим видением того, как они убивают мужчину. Одна для наживки, другая для атаки. Заняться хобби, чтобы быть вместе, построить гараж, купить большой рифрижиратор. Обещай взять всю вину на себя. Большие секреты. Большое испытание.

Does my dear think that she is annoying? My dear`s face seems vogue liquid. But her face water transparent and stick. Her face is tedious. Her face is the embodiment of sheepish irritation and advanced acne.

Думает ли моя дорогая, что она её бесит? Лицо моей дорогой мутная жидкость. Но её собственное лицо водопроницаемо и жёстко. Её лицо скучно. Её лицо — воплощение трусливого раздражения и развитого акне.

But

She can hurt her badly. She will feel hands dry and smarting after the thing. And wanting beer or something salt like smoked cheese. Or maybe running a bicycle?

Она может сильно её ранить. Её руки станут сухими и заболят после всего этого. Захотят (вообще тут типа не ясно, хочет ли она или руки, прим. пер.) пива или чего-то солёного типа копчёного сыра. Или, может, прокатиться на велосипеде?

My dear is out of the room. What`s with her? I don`t know.

Моя дорогая ушла. Что это с ней? Я не знаю.

My dear is washing dishes. She sees her back and. This is NOW. GoNnA dO it. Gonna make my dear feel. Gonna have all her eyes and ears and thoughts on me. Make me the center. She`s gonna feel eccentric, like going on the costume party naked or with hair colored anew. And my dear will feel bored no more. But she`s feeling very weak when it comes to the moments of such importance — making the leap or floating into the safety. And having done the killing is now making her content. Making no future. Making her nervous. Like this is not over and never over and better just wait it over till no dear and no herself existing. Like having a bad and unfair test everyone heard about. Let one unpleasant but innocent person die, so others survived. Unpredictable is easier for an individual. If my dear would die before her eyes, be it a car crush or a drug drive, she would be ok. But the washing is over. She is standing like nothing happened at all — what’s wrong- movie theatre in the brains in 320p,1024p. Open and watch. Who do I feel I am now. A vampire, a witcher, butcher, hash brown. What to do. What do I like. What to become. Do you want me. And the eyes so big from inside they should contain all this text and telling, hinting. I love you. I need you. And. Hurt me. Kill me. And thoughts of killing start to grow in the thoughts of being killed. But my dear friend has no interest. My dear stands here and why should she be here is a question in the air. Thus they become digitalized. The room filled with rattling, buzzling, the water pumping. And it starts to play something like Righter, Zimmer, Tomas Newman. Great scene, indeed.

Моя дорогая моет посуду. Она видит её спину, и. Это СЕЙЧАС. СоБиРаЮсЬ СдЕлАтЬ это. Заставлю мою дорогую чувствовать. Собираюсь иметь все её глаза и уши и мысли на мне. Сделать себя центром. Она будет чувствовать себя эксцентрично, типа как если прийти на костюмированную вечеринку голой или с волосами, покрашенными заново. И моей дорогой не будет скучно больше. Но она колеблется (в ориг типа чувствует себя слабой, прим. пер.), когда дело доходит до моментов высокой важности — сделать прыжок или плыть в безопасности. И совершённое убийство сейчас её радует. Лишает её будущего. Нервирует. Словно бы всё не кончено, и никогда не кончено, и лучше просто переждать, пока моя дорогая и она не перестанут существовать. Это как в плохом и несправедливом тесте, о котором всем известно. Дай одному неприятному, но невиновному человеку умереть ради того, чтобы другие спаслись. Непредсказуемое легче для индивида. Если моя дорогая умрёт у неё на глазах, пусть в аварии или на отходах, это было бы ок. Но посуда помыта. Она стоит словно ничего не случилось — кинотеатр в голове при 320р, 1024р. Открой и смотри. Что я чувствую, что я есть сейчас. Я вампир, я ведьмак, я мясник, я пюре. Что делать. Что мне нравится. Чем стать. Хочешь меня? И глаза такие большие внутри, что они должны вместить весь этот текст, и говорящие, намекающие. Я люблю тебя. Ты мне нужна. И. Навреди мне. Убей меня. И мысли об убийстве становятся мыслями о том, чтобы быть убитой. Но моя дорогая не имеет интереса в этом. Моя дорогая стоит тут и почему она стоит тут — висит вопрос. Итак, они оцифровываются. Комната наполняется жужжанием и шумом, течёт по насосам вода. И начинает играть что-то типа Рихтера, Циммера, Томаса Ньюмана.

I`m telling her I love you like ‘Doctor, I`m having pains in my left ear like pricks big and small and my hearing degrading’. ‘Do you have your wisdom teeth deleted?’ ‘Should I?’ ‘I reckon, yes’

Я говорю ей, я люблю тебя, как если бы «Доктор, у меня уши болят, левое колит легонько и сильно, и мой слух ухудшается». «А вы удаляли зубы мудрости?» «А нужно?» «Думаю, да».

And `Thank you` is the answer, and a hug. My dear hugs me HARD, so that I feel, how guilty she feels inside. And suddenly I don`t know. I have a thought. A thought about a person as an effort of their mother. Thought of the people on earth as labor pains. Endless pile of labor pains. Do you hear that? My dear is saying. The door is opened. Gotta close it at nights.

И «Спасибо» — ответ, и объятие. Моя дорогая обнимает меня СИЛЬНО, чтобы я почувствовала, как виновато она чувствует себя внутри. И неожиданно, я не знаю. У меня появляется мысль. Мысль о человеке как об усилии матери. Мысль о человечестве как о родовых муках. Бесконечной куче родовых мук. Ты слышишь? Моя дорогая говорит. Дверь открыта. По ночам её закрываем.

We are closing the door.

Мы закрываем дверь.

My dear says the story related to the door. It got a dent when had been delivered. Asked for refund. it`s hard to keep on the lines of the story. Right? She is asking. Right. My dear is answering. The lights turned off. The credits begin. She is thinking about every person who told her that her sympathy to women is not true, deep or real. She is doubting. What is wrong? A hedgehog is running along the fence. It`s a sunny day inside the building, it`s summer night out and the words are subtitled — `It`s called magical realism`. Strange. Still, thank you, subtitler.

Моя дорогая рассказывает мне историю, связанную с дверью. Мол, когда её перевозили, на ней сделали вмятину. Они попросили возмещение. Это сложно — следить за историей. Верно? Она спрашивает. Верно. Отвечает моя дорогая. Свет гаснет. Начинаются титры. Она думает о каждом, кто сказал ей, что её симпатия к женщинам не настоящая, глубокая или правдоподобная. Она сомневается. Что не так? Ёжик бежит вдоль забора. Это солнечный день внутри здания, это летняя ночь снаружи, и слова сопровождены субтитрами — «Это магический реализм». Странно. И всё же спасибо сабберу.

My dear says. I think the senility will suit your face well. What? You might be very attractive, many young boys will be noticing you. What are you talking about? You see the scooter there? I used to drive to the river and collect shells on the bank. What? And one day I found it broken. I want a baby. You don`t believe me? My mom has me, and I`m gonna have babies too. Childfree are selfish.

Моя дорогая говорит. Я думаю, ты будешь красиво стареть. Что? Ты будешь очень привлекательной, много молодых парней будут замечать тебя. О чём ты вообще? Видишь самокат вон там? Раньше я каталась на нём до реки и собирала ракушки на берегу. Что? Однажды я нашла его сломанным. Я хочу ребёнка. Ты не веришь мне? Моя мама родила меня, и я собираюсь иметь детей тоже. Не иметь детей — это так эгоистично.

I wonder, what do you feel when you make a girl pregnant? Do you cry? Do you feel sad? Are you sorry? Why don`t you feel this way. Why do I feel this way. Say something. Say anything. Do you wanna know from whom it is? Do you wanna know boy or girl or nothing at all I bear? No. No. No. No.

Я представляю, что ты чувствуешь, когда делаешь девушку беременной? Ты плачешь? Тебе грустно? Чувствуешь ли ты себя виноватым? Почему ты не чувствуешь себя виноватым? Почему я чувствую себя так. Скажи что-нибудь. Что угодно. Хочешь знать, от кого? Хочешь знать, девочку или мальчика я несу, или вообще ничего? Нет. Нет. Нет. Нет.

A baby changes a girl, makes her not a girl at all. Distort her, ripe her, savage her, rape her. Quick. And who`ll turn my dear I loved so much back? Because why, dear, don`t you stay same as it was given to you, and was given to me. I like still waters under the bridge. And I liked thinking I liked you once. I imagine you pregnant. Pregnant woman, I`m afraid of you. Everybody should be afraid of you now, transitioning, undone, opened.

Ребёнок меняет девушку, делает её уже не девушкой вовсе. Искажает её, вызревает её, использует её, насилует её. Быстро. И кто вернёт мою дорогую, которую я любила так сильно, назад? Почему, дорогая, ты не останешься такой, какой ты была дана самой себе, и какой была дана мне? Мне нравится стоячая вода под мостом. И мне нравилось думать, что ты мне нравишься. Я представляю тебя беременной. Беременная женщина, я боюсь тебя. Все теперь должны бояться тебя, переступающую, незавершённую, вскрытую.

What would you feel, if I kill my dear and her baby? I feel like going to cry all night it`s so sad.  

Это так грустно.

*

We are watching Utube. Electro guitar playing looks like clitoral jerking, did you notice? We`re watching live performances, studio records, interviews, all this is in the language unknown. We watch a singer. He kisses the microphone, singing. He knew he wouldn`t write the song of the generation, even a song for 10 years, not a song for one-time pub-party, not even a song, but some words for himself, subtitles say. He is flirting with the microphone, comes closer, comes closer again and again, not singing. The guitarist has been chewing all the concert.

Мы смотрим Ютюб. Игра на электрической гитаре напоминает клитеральную мастурбацию, ты заметила? Мы смотрим живые исполнения, студийные записи, интервью, всё это на непонятном языке. Мы смотрим на певца. Он целует микрофон, когда поёт. Он знал, что не напишет песню поколения, даже песню на 10 лет или песню на один вечер в баре, но немного слов для себя, говорят субтитры. Он флиртует с микрофоном, подходит ближе, подходит ближе снова и снова, не поёт. Гитарист жуёт весь концерт.

It`s enough.

Достаточно.

We`re watching the home-made videos by my dear. She doesn`t remember much, she`s looking kind of surprised. Thus we enjoy looking at the girls sitting on the sofa watching movie, looking surprised and interested. They are watching movie about a Brococo guy, Eron-don-don guy, Vogue-Lapsha guy, Muesli-Director guy, whose story is to be told right now

Hush

Мы смотрим какие-то домашние видео, которые сняла моя дорогая. Она не помнит многого, она выглядит удивлённой. Поэтому мы наслаждаемся, смотря на девушек, сидящих на диване, смотрящий кино, удивлённых и заинтересованных. Они смотрят кино, чей главный герой — Brococo guy, Eron-don-don guy, Vogue-Lapsha guy, Muesli-Director guy, чья история будет сейчас рассказана

 Тише

Once upon a time there was an ordinary guy. He liked fast food, orange soft sparkling drinks, coffee, home-brewed wine, pastry and sweets. But it was to change very soon. He kind of decided to be better. He dropped amphetamine first. Then, he was done drinking. He went dry, and stopped smoking. Then, he bought no meat anymore, he didn`t drink milk, and coffee he had to drop too. He started 2 weeks trainings program, did yoga and push-ups, and abdominal muscles and fitness. He was in a very good shape after this. He would run a 100 kilometers bicycle marathon and wander bare-feet all winter to the animal shelter. He worked hard, though he didn`t spend much money, and not saved them too. He hadn`t left a musician, homeless or elderly person in need without change, and left no stray dog or cat behind, he fed them. Then he became a blood donor, a cerebrospinal fluid donor, skin and hair donor, face donor, arms and legs donor, liver donor, vessels heart donor, stomach dollar, food donor, flat donor, credit card donor, notes donor, kind of everything he donored, and he died, of course, on the operating table, this Konata Izumi and chaburek guy, London boys guy, and the film was over.

Однажды жил обычный парень. Он любил фаст-фуд, оранжевые газировки, домашнее вино, выпечку и сладости. Но это должно было вскоре измениться. Он решил вроде как стать лучше. Бросил амфетамин, во-первых. Потом он перестал пить. Перестал пить и курить перестал тоже. Потом он больше не покупал молоко, так что и кофе он должен был бросить. Он начал двухнедельную программу тренировок, занялся йогой и зарядкой, и брюшными мышцами, и фитнессом. Он был в очень хорошей форме после всего этого. Он мог проехать веломарафон на 100 километров, гулять босиком всю зиму до приюта для животных. Он трудился на работе, и хотя не тратил много денег, не сохранял их тоже. Он не оставлял музыкантов, бездомных или стариков в нужде без мелочи, и уличных кошек и собак ненакормленными. Потом он стал донором крови, донором спинного мозга, донором волос и кожи, донором лица, донором рук и ног, донором печени, донором сосудов сердца, долларом желудка, донором еды, донором квартиры, донором кредитной карты, донором конспектов, он типа отдал для донорства всё, и он умер, конечно же, на операционном столе, этот Konata Izumi and chaburek guy, London boys guy, и фильм кончился.

So what, my dear asked. What do you think, my dear asked. What are you doing, my dear asked. I`m reading fanfiction on your wedding, my dear, I’m so sorry. I`m reading Steve fingerfucking Bucky at the elevator of the Stark Tower, my dear, I`m so sorry, lying in The Grand hotel room on your wedding bed, while your mom makes wedding phone calls, and your aunt is meeting the wedding photographer, I`m so sorry, and your wedding make-up artist renders your wedding eyelashes, and I manage some wedding words from me, and I lie. Help me a bit with it, please. `Your liner is good, smoky-eyes indeed suit you well, and the color palette pleasantly contrasts with your pale complexion, and I take a photo, if you don`t mind`.

Ну что, спросила моя дорогая. Что ты думаешь, спросила моя дорогая. Что ты делаешь, спросила моя дорогая. Я читаю фанфики на твоей свадьбе, моя дорогая, мне так жаль. Я читаю, как Стив суёт пальцы в Баки в лифте Башни Старков, моя дорогая, мне так жаль, лёжа в комнате «Гранд Отеля» на твоей свадебной кровати, пока твоя мама делает свадебные звонки и твоя тётя встречает свадебного фотографа, мне так жаль, и твой свадебный визажист красит твои свадебные ресницы, и я соображаю какие-нибудь свадебные слова, и я лгу. Помоги мне с этим, пожалуйста. Что я думаю? «Подводка хорошо смотрится, смоки конечно очень тебе идут, и цветовая гамма приятно контрастирует с твоей бледной кожей, и я сделаю фото, если ты не против».

See, I`m not useless. 

Видишь, я не бесполезна.

Sitting on the sofa, they are done watching. Maybe it`s time to go to bed? Yes, maybe, but what were you dreaming about last night? She’s asking my dear. My dear is telling that she had seen a screen and dynamics, and she was watching a big big show, which concept was that every episode would represent a fandom with its clichés and ships and fanarts, and fanfiction, and that it was pure art. Very meme kind of show. My dear is asking, and what did you see?

Сидя на диване, мы закончили смотреть. Может, пойдём спать? Да, может быть, но, а что тебе снилось сегодня? Она спрашивает мою дорогую. Моя дорогая говорит, что она видела экран и динамики, и она смотрела большое большое шоу, каждый эпизод которого представлял какой-то фандом и его клише и шипы, и фанарты, и фанфики, и это было чистое искусство. Очень мемное типа шоу. А что ты видела, спрашивает моя дорогая.

Wedding.

Бракосочетание.

Decorated wedding hall with high ceiling. Wedding foods, wedding drinks. Wedding cake. Time to appreciate wedding guests, wedding guests take time to appreciate me. I don`t know them and don`t want to, and I don`t expect to be understood, when I`m sad here on the celebration of the last day of my best wedding girl, it`s no happy birthday here. Instead, everybody cheers, kampai. Me too. I`m reading fanfiction, I`m so sorry. I had a verse about fanfiction, actually, 200 lines long verse.

Украшенный свадебный холл с высокими потолками. Свадебная еда, свадебные напитки. Свадебный торт. Время оценить свадебных гостей, свадебные гости оценивают меня. Я не знаю их, и не хочу, и не ожидаю понимания, когда мне грустно на праздновании последнего дня моей лучшей свадебной девушки, это тебе не день рождения. Вместо этого, тост, кампай. И я со всеми. Я читаю фанфики, мне так жаль. У меня был стих о фанфиках на 200 строк, на самом деле.

I thought the lines  `Слово,

                                   оно досталось мне дёшево,

                                   оно ласковое и сияющее,

                                   оно не требует внимания`

were the best lines, and I still do. The young wedding people at the young wedding table are gravely silent, before they click wedding glasses, during and after it. I made a plan to keep things together. It consists of iterations, exercises, wake-ups, whatever. First of all, when wedding music starts, I read fanfiction, I`m so sorry, and eat. Then, the wedding music is over, I watch the wedding bride taking wedding presents and wedding congratulations, then I smile, then I clap. Then, wedding music starts, I read fanfiction, I`m so sorry, and read it again. I feel obliged to pretend that I don`t consider my dear`s wedding face a make-up smoki-хуёки mask. I feel obliged to clap louder than anybody. I`m very good at clapping. This lemongrass granny sure suspects something.

Я думала, строчки «Слово,

                                   оно досталось мне дёшево,

                                   оно ласковое и сияющее,

                                   оно не требует внимания»

были лучшими строчками, и я до сих пор так думаю. Молодые свадебные люди за свадебным столом для молодых сохраняют гробовую тишину до того, как они поднимают бокалы, во время и после этого. Я придумала план, чтобы держать ситуацию под контролем. Сначала, когда начинает играть свадебная музыка, я читаю фанфики, мне так жаль, и ем. Потом, когда свадебная музыка кончается, я смотрю, как свадебная невеста принимает свадебные подарки и свадебные поздравления, потом я улыбаюсь, потом я хлопаю. Потом, когда начинает играть свадебная музыка, я читаю фанфики, мне так жаль, и читаю опять. Я чувствую, что обязана притворяться, что я не считаю свадебное лицо моей дорогой свадебной смоки-хуёки маской. Я чувствую, что обязана хлопать громче всех. Я очень хорошо хлопаю. Эта лемонграсс бабуля точно подозревает что-то.

See, I`m not lying.

Видишь, я не вру.

But she`s not to tell about wedding. Instead, she tells her, she was a blind person in her dream, young person, small, a girl or a boy, indeed. And she-he-they, they were deaf. So. They fell in love. It was very young love, based on touches and smells and approaches, and it was not indicated as love. But it was this feeling, indeed. So, they didn`t know who they loved. Was it a boy, was it a woman, was it an elderly person, was it an alien, was it Helga G. Pataki, was it? But it was a girl of the same age, indeed. She was bigger than them, and her hands were bigger. So, they were pleasantly touching fleshy tender hands that could be the hands of a man indeed. And they fell in love, because they didn`t actually know what love is, or what girls are, what they sound or look like, what boys are, and what`s the difference. Because there were no difference.

Но она не расскажет моей дорогой о свадьбе. Вместо этого она скажет ей, что во сне она была слепым человеком, молодым человеком, мальчиком или девочкой, конечно. И она-он-они были ещё и глухими. Они влюбились. Это была очень молодая любовь, основанная на касаниях и запахах и подходах, и она не была осознана как любовь. Но это была любовь, конечно. Ну вот, они не знали, кого они любили. Был ли это мальчик, была ли это женщина, был ли это пожилой человек, или инопланетянин, была ли это Хельга Патаки, была ли? Это была девочка того же возраста, конечно. Она была больше них, у неё были большие руки. Так что это были очень приятные нежные мясистые руки, который могли бы быть и руками мужчины, конечно. И они влюбились, потому что они не знали, что такое любовь на самом деле, или кто такие девочки и как они выглядят и звучат, и кто такие мальчики, и в чём разница. Потому что разницы не было.

Tell me about that guy, you danced with, my dear requests.

Расскажи мне о том парне, с которым ты танцевала, просит моя дорогая.

Fine.

I`m very successful at avoiding the wedding dancefloor, but the battery is low, but the wedding bride is stolen, and I want, I need to save her. Wedding guests are split in two wedding groups to compete and are made to dance to win and I take one grave-stone face of a new Opel guy for a bit of moving around by his jacket, cause we don`t win a dancing competition by just standing. And I tell him, you dance like shit. And I grab his hands, that are huge scrawny hands, and he is really huge, thin, still huge, and tall, and I need to jump every time he moves, cause he will lift me, if I don`t. And then, I look at you, my dear, on your shining weddingness, and I think, why do I need to dance with this guy, when I can dance with you. It makes me kind of puzzled, when we are done, when we won. And for some time I throw glances at the graveyard new Opel face guy to see, if he does the same, but his face is graveyard. He is through the second bottle of vodka. And I don`t even like him. So, why?

Я очень удачно избегала свадебный танцпол, но зарядка на телефоне кончилась, и свадебная невеста украдена, и я хочу, мне нужно спасти её. Свадебных гостей поделили на две свадебные команды, которых заставили танцевать до победного, и я беру одно гробовое new Opel guy лицо, чтобы немного подвигаться, за пиджак, потому что мы не выиграем, если будем просто стоять. И я говорю ему, что за дерьмо он танцует. И я беру его руки, огромные костлявые руки, и он реально огромный, худой, всё же огромный, и высокий, и мне приходится прыгать каждый раз, когда он двигается, потому что он поднимет меня, если я не буду этого делать. И потом я смотрю на тебя, моя дорогая, на твою блестящую свадебность, и я думаю, почему я должна танцевать с этим парнем, когда у меня есть ты. Это меня вроде как озадачивает, когда мы закончили, когда мы выиграли. И некоторое время я бросаю взгляды на кладбищенское new Opel guy лицо, чтобы проверить, делает ли он то же самое, но его лицо, ну, кладбищенское. Он на второй бутылке водки. И он мне даже не нравится. Так, почему?

Tell me about the woman that told you she liked you, my dear requests.

Расскажи мне о той женщине, которая сказала, что ты ей нравишься, просит моя дорогая.

Ладно.

I`m making tea at the tea-making table for some time, and here is a big adult obviously married woman on the chair near me, sitting. She`s asking me, sit here, how are you. What`s your name. Your black dress is very beautiful. I kind of feel she likes me. I feel seduced. Then, she puts her BIG HOT HAND on my spine, that is bare, cause it`s bare-spine-beautiful-black-dress, leans closer to me, and tells. I noticed you, you are very special (snowflake). I fell sexually harassed. It freaks me out. I go to the young wedding table gravely silent, I go fast. I seat, and I look at the new Opel face guy. Then I think, I could fuck anybody. This woman, her husband, the new Opel face guy, other guests, you, my wedding dear, your broom, your parents, children.

Некоторое время я делаю чай на столике для чая, рядом сидит очевидно замужняя взрослая женщина. Она спрашивает меня, как я. Как меня зовут. У тебя очень красивое чёрное платье. Я вроде как чувствую, что ей нравлюсь. Я чувствую, что меня соблазняют. Потом она кладёт свою БОЛЬШУЮ ГОРЯЧУЮ РУКУ мне на спину, голую спину, потому что это прекрасное-чёрное-платье-с-голой-спиной, придвигается ко мне поближе, и говорит. Я сразу тебя заметила, ты очень выделяешься (снежинка). Я чувствую себя жертвой сексуального насилия. Я в ужасе. Я иду к свадебному столу для молодых с гробовой тишиной, я иду быстро. Я сажусь, и я смотрю на new Opel guy лицо. Потом я думаю, что это мог быть кто угодно. Эта женщина, её муж, new Opel guy лицо, и другие гости, ты, моя свадебная дорогая, и твой жених, и твои родители, и твои дети.

We`re done talking. And we go to sleep.

Но даже во сне моя дорогая не оставляет меня.

Она снится мне, моей семье, и моим друзьям, и они спрашивают себя во сне, кто она, и они даже не могут представить, что все вокруг тоже видели её, на этой улице, и на следующей улице, и на этой планете, и на следующей, люди прошлого, люди будущего.

Ксения Пройдисвет

Родилась в Астрахани, в настоящее время живёт в Москве. Учится в Литературном институте имени А. М. Горького. Участвовала в фестивале «Первая ласточка» (2019) в Петрозаводске, в выставке «Цветы вместо пуль» (2020).